Mert én is csak ember vagyok

Napló

Napló

Békés egymás mellett élés

2018. március 26. - KriszBi

A havas kerti táj ellenére megjelentek a tavasz jelei a házunkban. Jönnek a hangyák! Nem tudok mit kezdeni velük, összesöpröm őket aztán irány a kert. Majd némi piretrin az útjukba, szegletekbe, sarkokba. Erre nincs jobb megoldásom pillanatnyilag. 

Amennyire tőlem telik, nem pusztítok még rovarokat sem.

Majdnem két éve, a nyaralásból hazatérve vettem észre hogy a teraszunk alatt egy-egy darázs szállingózik. Először  füstölővel próbáltam őket távol tartani, de hajthatatlanok voltak. Elég kellemetlen volt a felismerés, hogy beköltöztek egy zsák száraz aprófa közé. Pánikszerűen rohantam darázsirtót venni és terveztem, hogy mikor és hogyan semmisítem meg a kolóniát. Kicsit higgadtabban végiggondoltam, hogy ezek nem azok az agresszív darazsak és mintha kisebbek is lennének, így elkezdtem kutakodni a neten, hiszen a google nekem is a barátom. Nem sikerült azonosítanom a fajt, de sokat segített egy hasonló vagy talán pont ez az oldal a döntésben, hogy nem pusztítom el őket.
http://www.zoobudapest.com/uploads/articles/91/file/Rovarbarat_Kert.pdf

Mikor besötétedett beöltöztem: gumicsizma, esőkabát, sapka, kesztyű, kendő az arcomra plusz védőszemüveg. (Utólag sajnálom, hogy nem fényképeztem le.) A sötétre nem az idétlen öltözetem elrejtése miatt volt szükség, hanem akkor vannak "otthon" a darazsak. Összeszedtem a bátorságom és egy bottal kirántottam az egyik, majd a másik fás zsákot, és húztam a kert egy félreeső végébe. Zúgolódott rendesen a társaság én meg rohantam be a házba miután átköltöztettem őket. Másnap láttam hogy egy-egy repül ki majd be a zsákba, úgyhogy a művelet sikeres volt.

Volt bennem némi aggodalom, hogy mi lesz ha a macskáink vagy a nyulaink találkoznak a fullánkos kis kertlakókkal, de nem történt semmi. Mi sem mentünk oda, csak néha a fűnyíróval kanyarodtam arra, de nem foglalkoztak velem. Úgyhogy szépen telt a nyár és a teraszunk közelébe sem jöttek. Mikor a nyulaknak tettem ki dinnyehéjat azon sem láttam belőlük. Úgyhogy örülök, hogy megkíméltem az életüket, mert valami funkciójuk nekik is van a biológiai körforgásban. Nem feltétlenül az, hogy minket bosszantsanak.

 

 

süti beállítások módosítása